وبلاگ جواد جهانبخش اسکویی

دانلود نرم افزار، مقالات علمی، کتابهای الکترونیکی و...

دانلود نرم افزار، مقالات علمی، کتابهای الکترونیکی و...

وبلاگ جواد جهانبخش اسکویی

جواد جهانبخش، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۰:۳۴ - آلپ صنعت
    عالی
نویسندگان

بیشتر بدانیم

حالت جستجوی مخفیانه مرورگر Edge، آنقدرها هم که تصور می‌کنید “مخفیانه” نیست!

تابستان سال گذشته که ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار گرفت، مایکروسافت از مرورگری جدید با نام Edge نیز رونمایی کرد که بر اساس Internet Explorer طراحی شده بود، اما امکانات، توانایی و امنیت بسیار بالاتری نسبت به این مرورگر داشت. اما پشتیبانی نکردن این مرورگر از افزونه‌ها و همچنین نرم‌افزارهای جانبی، سبب شده تا بسیاری از افرادی که برای اولین‌بار از این مرورگر استفاده می‌کنند، به آن وابسته نشوند. حال به نظر می‌رسد این مرورگر مشکل دیگری نیز دارد که باعث خواهد شد کاربران نخواهند از این مرورگر به عنوان نرم‌افزار اصلی خود استفاده نمایند و آن، ایمن نبودن حالت مخفیانه Edge می‌باشد.

طبق گفته‌ها و تحقیقاتی که یکی از متخصصی حوزه‌ی امنیت، Ashish Singh، انجام داده، زمانی که کاربران از حالت InPrivate استفاده می‌نمایند، به جای اینکه پس از اتمام کار، تمامی اطلاعات مربوط به وب‌گردی به صورت کاملا حذف و بازیافت گردند، همه چیز در فایلی با نام WebCache ذخیره خواهد شد و هیچ چیزی پاک نمی‌شود. همچنین تمامی اطلاعات مربوط به وب‌سایت‌های مشاهده شده توسط کاربر نیز در فایلی با نام Container_n ذخیره می‌شود.

آثار مربوط به این موضوع و عدم ایمن بودن اطلاعات، به خوبی در مرورگر مشخص بوده و اگر افراد حرفه‌ای بخواهند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند، به سادگی می‌توانند این کار را انجام دهند، هر چند دسترسی به این اطلاعات برای کاربران عادی، کار آسانی نخواهد بود. Singh در نوشته‌های خود اشاره کرده که این مشکل سبب خواهد شد تا باز هم کاربران کمتر به استفاده از این مرورگر روی آورند.

البته این برای اولین بار نیست که این محقق در مورد این مشکل، اطلاعاتی را منتشر ساخته و ماه اکتبر سال گذشته نیز زمانی که آقای Singh از ایمن نبودن این حالت از مرورگر Edge اطلاعاتی را در اختیار مایکروسافت قرار داد، آنها تنها اعلام کردند که از وجود این مشکل مطلع هستند. حتی یکی از سخنگویان مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت The Verge داشت، اشاره کرد که مهندسین مایکروسافت این موضوع را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف خواهند کرد.

شاید لازم باشد اشاره کنیم که تنها مرورگر Edge مایکروسافت نیست که چنین مشکلی دارد و نمی‌تواند اطلاعات کاربران را مخفی نگاه دارد. ابتدای ماه جاری نیز کاربران در مورد حالت گشت و گذار مخفیانه مرورگر کروم، Incognito، اطلاعاتی را منتشر کرده و گزارش داده بودند که اگر از این حالت در سیستم‌عامل Mac و بر روی دستگاهی که به کارت گرافیک انویدیا مجهز شده باشد استفاده شود، کروم به صورت کامل کرش می‌کند. در این مورد نیز انویدیا اعلام کرده که این مشکل از سوی کارت گرافیک این شرکت و درایور مربوط به آن نیست و اپل باید در این زمینه مشکل را برطرف سازد.

نظرات  (۲)

۱۲ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۲۴ منوچهر منطق
جالبه...نمیدونم مایکروسافت داره چیکار میکنه؟؟؟!!!ویندوز 10 نسخه موبایل هم که اوضاعش خرابه!!!!
خودم به شخصه فایرفاکس رو ترجیح میدم...بیشتر به خاطر افزونه clearly....!!!!عالیه...
پاسخ:
سپاس از شما دوست عزیز
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۳۴ مهدی ابوفاطمه
لایک دنبال شدید
اهل تبادل لینک هستید؟
یک خبری بدین لطفا
پاسخ:
بله در خدمتم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی