وبلاگ جواد جهانبخش اسکویی

دانلود نرم افزار، مقالات علمی، کتابهای الکترونیکی و...

دانلود نرم افزار، مقالات علمی، کتابهای الکترونیکی و...

وبلاگ جواد جهانبخش اسکویی

جواد جهانبخش، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۰:۳۴ - آلپ صنعت
    عالی
نویسندگان

اعصاب شناختی

اخیرا دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه واشنگتن موفق به رمزگشایی سیگنال‌های مغز با دقتی فوق‌العاده بالا شده و اطلاعات مربوط به آن را نیز از طریق مجله‌ی PLOS در اختیار عموم قرار داده‌اند. دانشمندان برای انجام این کار، الکترودهایی را به لوب گیجگاهی هفت بیمار مبتلا به صرع، به مدت یک هفته متصل نموده تا بتوانند سیگنال‌های مربوط به تشنج در این بیماران را تشخیص و پیدا نمایند.

اینطور که در تحقیقات مشخص شد، بیماران تصاویری از خانه‌ها و صورت‌ها را در زمانی کوتاه در حدود 400 میلی‌ثانیه مشاهده نمودند و دانشمندان نیز از آنها خواستند تا نگاهی به این خانه‌ها نیز داشته باشند. در مرحله‌ی بعد نیز از یک الگوریتم برای دنبال نمودن امواج مغز و بررسی آنها استفاده شد که نتیجه‌ی آن واقعا شگفت‌انگیز بود. محققین موفق شده بودند با دقتی نزدیک به 96 درصد، این موضوع را تشخیص دهند که بیماران به چه خانه‌ها و چه قسمت‌هایی از آنها نگاه کرده بودند. در واقع محققین موفق شده بودند به این موضوع پی ببرند که بیماران به چه چیزی نگاه می‌کردند و تمامی این اتفاق نیز در زمانی بسیار کوتاه و در حدود 20 میلی‌ثانیه انجام گرفته بود.

یکی از عصب‌شناسان محاسباتی، آقای Rajesh Rao در مورد این آزمایش و نتایج آن، اشاره داشته که از این طریق می‌توان به بسیاری از موارد در مورد بیماران پی برد و حتی به درمان و ریشه‌یابی مشکلات بسیاری از بیماران و مریضی‌های دگیر نیز پرداخت.

به هر صورت، خواندن مغز انسان توسط محققین سبب شده تا باز هم شاهد پیشرفتی بزرگ در این زمینه باشیم و بدون شک، در آینده اطلاعات بیشتری در این مورد و روش‌های خواندن فکر انسان‌ها در اختیارمان قرار خواهد گرفت.

نظرات  (۲)

۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۰ مهدیس سپهری
چه جالب
پاسخ:
اره به نظر منم جالب بود
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۴۷ حامد پروینی
عالی بود - مرسی
پاسخ:
تشکر ویژه از شما

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی